Fra og med 01.01.2021, vil prisen for tjenesten variere mellom 0,5 - 1 % av formidlet husleie. Les mer under priser.
Slik fungerer det
Dagens systemer er som regler økonomisystemer modifisert for å fungere til boligutleie. ROOMR er bygget fra forvalters ståsted med det mindset at leietaker er en kunde og leieobjektet er et hjem.
ROOMR samler alt du trenger på et sted, der utleier og leietaker får kontroll på alt av kommunikasjon, administrasjon og økonomi knyttet leieforholdet. Vi har utviklet markedet enkleste løsning for opprettelse av depositum med BN Bank der leiekontrakt og depositumskonto signeres samtidig.
Vi tar over ansvaret og automatiserer fakturering, innkreving/inkasso og økonomi. Leietaker vil også enkelt kunne bestille tjenester ved innflytting, så som strøm, bredbånd og forsikringer med helt ny teknologi gjennom systemet.
Slik kommer du i gang
1. Opprett en ny bruker i Appen.
Du kan enkelt laste ned appen vår fra App Store. Følg stegene og fyll inn nødvendig informasjon for å ferdigstille profilen. Lag en boligannonse for din bolig.
2. Inviter din leietaker.
Når du har en leietaker, kan du sende en invitasjon fra "Mine boliger" for å inngå en kontrakt. Alle våre digitale kontrakter er utarbeidet av PWC.
3. Velg ønsket depositumsløsning.
ROOMR har naturligvis en integrert depositumsløsning i app'en. Men om du ønsker å ordne depositum på en annen måte, eller allerede har en eksisterende depositumsløsning, står du fritt til å bruke denne.
4. Signer med BankID.
Når dere er klare for signere, vil dette skje gjennom BankID. Den faste husleien blir betalt gjennom Vipps.
5. Du er ferdig og kan overlate resten til oss.
Vi overtar ansvaret for deler av leieforholdet knyttet til fakturering, innkreving/inkasso og økonomi. I appen kan du enkelt holde oversikt over alt som skjer og administrere leieforholdet uansett hvor du befinner deg.